Måndag; dyr ponny

Körde på med mer avsuttet jobb, på långa tyglar denna gång. Misty var lite kinkig och ville först inte gå hemifrån, försökte sedan preja mig några gånger. Men bara vi kom nerför backen skärpte hon till sig och blev riktigt medgörlig. Använde grusvägen för övningar på rakt spår, halter, rygga, öppna, skänkelvikning och ett par travsteg. Gick sen ut på fältet för att göra volter och svängar. Misty kändes helt avslappnad och uppmärksam, jätteduktig verkligen. Ett sånt pass där det verkligen känns som om vi kommit ett steg vidare i träningen.

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

vad roligt =D

Svar: Japp, skit bara att jag inte kan jobba vidare just nu. Svårt att hänga med häst utan att kunna andas. Jag kanske kan göra en trakeostomi eller nåt. Jag har minsann sett på tv att det går att göra med en penna.
ryttarenjenny.blogg.se

2014-02-12 @ 11:04:51
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0