Lördag; barbacka

Idag försökte vi oss på en barbackatur. Det gick bra i början Misty knallade på och jag satt stadigt. Sen bestämde hon sig för att inte gå förbi en sten, men där lyckades jag baxa runt henne med lite tålamod. Hoppade av när vi komit förbi den, eftersom jag kände att hon inte fokuserade utan var på väg att stressa upp sig. Jobbade med markövningar istället och upptäckte att det var en massa jägare ute i skogen på andra sidan vägen som Misty spanade på. Det tog en stund innan jag var nöjd och Misty avslappnad. Promenerade hem och satt upp för att rida några varv på volten istället. Där gick hon jättefint, vi gjorde skänkelvikning, framdelsvändning och vände genom volten med nästan bakdelsvändning och hon trampade på och lyssnade super. 

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

ähhh ljug inte jag vet precis hur de gick till ;D

Du hade bett massa folk vara ute för att skrämma henne

Svar: Givetvis, miljöträning kallas det ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2014-02-09 @ 10:39:03
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0