Lördag; att lösa problem

Misty kom och mötte mig i hagen idag igen, så nåt rätt gör jag uppenbarligen just nu. Planen för idag var att rida barbacka, ner till ridbanan. Vi har inte varit där på ett tag, så där skulle vi bara känna oss för med lite grundövningar. Sen tänkte jag promenera hem, för just idag ville jag inte bråka, och det finns en viss risk för det på hemvägen när hon har bråttom.
 
Min plan gick utmärkt att genomföra. Vi gick hemifrån i sansad fart, viss tvekan när Misty fick syn på hästarna och vi skulle svänga in till ridbanan men inget dramatiskt. Vi snurrade runt en stund på banan, Misty trampade på bra och samarbetade. Det blev aningen vingligt emellanåt när jag inte satt stadigt nog, annars tyckte jag det gick bra för oss båda. Promenerade hem som planerat, Misty fnös åt mina pensionärsbroddar när jag trädde på dem. Oklart om hon ogillade gummignisslet eller om hon kvävde ett skratt.
 
Vad har vi lärt oss idag då? Jo, att Misty inte är så dum och bångstyrig som man kan tro ibland. Hon har varit mindre samarbetsvillig de senaste gångerna jag ridit, och jag började fundera efter förra gången, om inte det sammanfallit med att jag gått i från att rida med sidepullet till att ha tränset tillsammans med fegsnöre. Och idag lämnade jag fegsnöret hemma, och Misty var lugn, eller ja i alla fall som vanligt igen. Det känns ju lite dumt såhär i efterhand, då poängen med fegsnöret var att jag inte skulle dra henne i munnen om jag kom ur balans, och så visar det sig att hon hatar det.
 
Trött efter dagens arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0