Onsdag; I am the Lord of the Dance!

Igår blev det nästan en heldag i stallet. Började med att fodra, och borsta av Misty medan Linda lade om Timras hov som har en misstänkt böld. Sen fick de gå ut medan vi började fixa staket inför sommaren, vilket tog sin lilla tid. Hästarna for runt som dårar i hagen under tiden, de trodde väl att de skulle få komma ut på gräs direkt.
 
När vi väl förklarade oss klara för dagen (det lär bli mer jobb senare) fick det bli en kort ridtur med Misty. Vi tog oss an utmaningen att gå genom skogen, eller snarare tog jag mig an utmaningen att sitta kvar, styra och hitta rätt väg utan att slå i några knän eller så. Det gick ganska bra faktiskt, vi kom lite fel på stigen en gång, fastnade med tygeln i ett träd (dags att skippa tränset snart också alltså?) och fick med oss hälften av skogens alla barr. Misty var inte överförtjust i skogen, men hon är som en get när det gäller att ta sig fram.
 
Ute ur skogen gick vi en bit längs vägen och sen över fälten hem. Upptäckte att man kan göra Misty ganska så förtvivlad genom att visa henne en liten vit ponny samt en cyklist på samma gång. Efter att ha studsat runt lite styrde vi hemåt. Inte helt lugnt, jag fick bestämma tempot helt och hållet, men vad det var för gångart vet jag inte... Nån form av åländsk steppdans kanske?
 
Bild från gräsvänjning förra våren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0