Måndag; varierad träning

Idag blev det åter gott och blandat. Värmde upp med arbete på långa tyglar, vi var båda aningen ofokuserade oh fladdriga så vi körde bara i genom lite grunder innan vi gick till volten. Löslongerade några varv med många växlingar mellan skritt och trav. Lade ut en bom för att ha nåt att sikta på i mina dirigeringar. Misty var ganska lyhörd. Sen gick vi över på miljöträning med bollen, vilket gick riktigt bra igen.
 
Misty fick ta en paus och titta på medan jag kontrollerade transporten. Det stod en frys i den men konstaterade att hon borde rymmas in ändå. Sagt och gjort så hämtade jag henne och testade. Hon var lite skeptisk först och stannade till på rampen, men gick sen snällt hela vägen in. Hade lite problem med att få henne att stanna kvar inne, så avslutade träningen efter att hon ett par gånger gått in och väntat på backkommandot. Frysen brydde hon sig inte det minsta om. Så nästa steg är att hon ska stå kvar längre avslappnat innan jag börjar slamra med luckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0