Måndag; lite av varje

Helgen blev vila och inget speciellt eftersom jag kände mig halvkrasslig. Men igår var vi i gång igen. En ordentlig rykt och sen sadling. Aningen fientligt bemötande av sadelgjorden. Vi skrittade runt sjön, tänkte att en kort och bekant tur var lagom såhär när vi inte varit ute själva på länge. Misty verkade positivt inställd. Några fnysningar och snabba steg vid fågelburen och precis nere vid sjön, men annars knallade hon på.

Några morotsbitar gjorde godisstretchen väldigt entusiastisk innan hon fick gå ut igen. På väg till hagen fick vi miljöträning då Lindas pappa eldade så vi gick genom röken, vilket inte bekom Misty.

Stato var synnerligen oentusiastisk och ville inte följa med och äta sin mat (han brukar få stå vid vattnet så jag kan fylla på samtidigt) utan försökte växa fast i marken. Efter en liten diskussion insåg han att jag är envis och gav sig. Även om han fortfarande åt så långsamt han kunde och smet i väg så fort han fick chansen.

Passade på att putsa lite läder och gömma undan en del som jag inte använder så ofta. Sen avslutade jag dagen med mys i hagen. Misty ville bli kliad på rumpan och det var ju ett tag sen sist.

Har dessutom lyckats boka hovslagaren som kommer på fredag och ser vad han kan göra för oss. Tyvärr innebär det att jag inte hinner åka till Åland i helgen och titta när syster tränar med Dora. Skulle vara intressant att se den tränaren, och det är alltid kul att se andras träningar och få inspiration.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0