Måndag; full steam...tvärnit

Linda var ute med Timra idag när jag kom, så Stato fick följa med in. Misty var sådär road av att gå i från stallet, men nu hade jag för en gångs skulle spöt med mig så hon fick ett pet på rumpan och blev synnerligen förvånad. Vi hade två växlar på dagens tur, full fart framåt eller stopp-titta-ett steg-stopp. Varje gång vägen (stigen) delade sig blev det lite snurrigt innan vi kom vidare. Och att ta sig förbi hästhagar var på samma vis spännande. Men vi kom runt utan incidenter. Misty var svettig så det blev tvagning medelst svamp, med lite övertalan även i ansiktet.
 
Det märks att fröken har en del överskottsenergi och att hon fallit tillbaka lite i gamla (o)vanor vid ridningen. Det är intressant att det går så fort ändå, även om såklart inte är i närheten av så vimsig som hon var i början. Men å andra sidan tror jag hon kommer ur det snabbt igen bara vi kommer i gång på nytt också. Tjock har hon blivit dessutom den lilla rackaren, svällt upp som en ballong de senaste veckorna. Men igår hade hon visst motionerat sig själv genom att fara runt som en vilde i hagen.
 
Hästarna var inte ett dugg intresserade av att posera idag heller... Försökte fota när Misty och Stato var gulliga och sniffade på varann. Men nej.
 
Tog en del konstiga bilder innan jag gav upp normala bilder och provade annorlunda perspektiv. Vet inte om det blev så mycket bättre, men det blev bilder i alla fall. Jag har hört att man ska mycket såna för att få en bra blogg.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Nu är din blogg trilsk igen, jag fick inte kommentera hovisinlägget. Men då är det bara att hålla tummarna för att det löser sig nu!
Ja det var intressanta bildvinkar! Men ofta är det nog så att man kan få riktigt lyckade bilder då man gör nåt helt otippat, tänker utanför den berömda lådan om man så vill.

Svar: Ja den klickar ur den rutan själv ibland har jag kommit på. Fast jag alltid gör likadant och skriver på samma dator och så. Japp, blåhåll!
Jo det är ju helt sant. Men hittills blir de nog mest konstiga för mig.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-09-09 @ 21:07:57
Postat av: Camilla

hahahhahahha

2013-09-10 @ 09:55:37
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0