Lördag; skattjakt

Idag blev det en kort skrittur på varierande underlag. Misty var på tårna från början, och så hade ju nån lagt sånadär hemska grushögar bredvid vägen också. Så det blev en del sicksack när vi gick på vägen. Hon sansade sig när vi kom ut i skogen, som tur var, och började se efter var hon satte fötterna.
 
Mitt i skogen mötte vi en tax, jag tror vi alla tre blev lika förvånade. Men Misty nöjde sig med att stirra ut honom innan vi gick en liten omväg. Han hade sändare på sig, så jag antar att det fanns en jägare nånstans också.
 
Vi kom ut ur skogen precis vid ena hörnet av sommarhagen. Tänkte att det här skulle bli den svåra biten, eftersom sommarhagen blockerar fältet på den sidan ån måste man snedda bortåt för att ta sig över till andra sidan. Tänkte att hon inte skulle vilja gå i från de andra hästarna när hon insåg var vi var. Speciellt som Stato lagt sig till med att stå och gnägga hela tiden när Misty är borta.
 
Men sneddandet gick bra, lite för fort för min smak då hon taktade men precis enligt anvisningar riktningsmässigt. Dock blev det snurrigt när vi gått över bron och skulle svänga rätt. Efter två försök pekade näsan åt rätt håll. Först blev det mer taktande, men efter en stund verkade Misty inse att vi var på hemväg och lugnade ner sig och skrittade, aningen spänt men riktig skritt.
 
När jag satt av var hon väldigt enveten med att vilja klia sig, jag fattade ingenting förrän jag kom fram och tittade på henne.
 
 
Jag skulle nog också vilja klia mig om jag hade plytet fullt av barr och spindelväv. Tur hon inte plockade med sig spindeln bara.
 
När jag skulle fylla vatten till hästarna hittade jag en huggorm precis bredvid. Han såg sur ut först, men när jag petade på honom med en pinne och han kände Stato komma dundrande skyndade han sig i väg. Hoppas han kan hålla sig borta nu så ingen blir biten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0