Fredag; sluuurp

Misty verkade lite förvånad idag när jag kom och slet henne från en grästuva. Hon gick runt med ett grästrå i mungipan på det där bonniga viset och såg chockad ut. Så lång paus har vi inte haft.
 
Började med att plocka en massa flugägg. Har de inget bättre för sig än att drälla på min häst? Tog ut Misty på volten och longerade några varv, försökte se om hon såg fräsch ut. Tyckte mig fortfarande se en liten markering i ena varvet, men hon såg inte halt och lytt ut i alla fall. Det gjorde hon nästan förra veckan efter att jag drog skon.
 
Hon fick mestadels skritta och försöka fokusera på att hålla ett fint voltspår, med ett par korta travsnuttar för att kolla bara. Det gick riktigt lugnt till faktiskt, på slutet skyggade hon för nån synvilla och drog ett par skutt, men annars skötte hon sig.
 
Hästarna var jättetörstiga idag, det fanns vatten men det kanske var äckligt. Eller så gillade de inte placeringen av baljorna efter att de flyttades i tisdags. Eller nåt annat. Möblerade om lite, skurade ur och fyllde nytt så nu hoppas jag de är nöjda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0