Fredag: hovis

Idag var då hovslagaren på besök, så mycket annat gjordes inte. Eller ja, jag putsade mer läder så bara sadeln är oputsad för denna omgång. Hur som helst. Hovis hade inte jättemycket att säga mer än att ja Misty var lång i fötterna, och nej, så kan vi inte ha det, men det kan vara svårt att bedöma exakt när de måste skos om. Tydligen hade de flesta hovarna vuxit med rekordfart den här perioden. Vi ska i alla fall försöka ha kortare perioder för att lyckas hålla efter, och förhoppningsvis ska det lösa alla problem även om han inte kunde säga bu eller bä om bogen i sig. Men han pekade och förklarade om Mistys fötter, och den biten låter bra i alla fall. Så nu sätter Misty och jag i gång försiktigt och hoppas att se en snabb förbättring. Några dagar, en vecka, med rätt vinklar på fötterna trodde massören på. Ser jag ingen förbättring ganska snart så får jag ta ut en veterinär så småningom.
 
 
Nu när Timras munkorg börjat ge effekt är det nästan Misty som är hagens tjockis...
 
Det hindrar henne inte från att visitera en efter godis.
 
Men den här gången var det lönlöst, bara att fortsätta med gräset.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0