Onsdag; traggel och pedikyr

Igår hade jag tänkt mig en liten barbackasväng. Märkte dock snart att Misty och jag inte var helt överens om vart vi skulle gå och i vilket tempo detta skulle ske, samt att det var snorhalt i gräset efter nattens underkylda regn. Så jag hoppade av och körde lite övningar från marken för att få styrsel på oss. 
 
När jag tyckte det räckte kom jag på attd et där med att ta sig upp igen inte är det lättaste. Så jag letade rätt på en sten och körde övningen parkera-häst-och-få-den-att-stå-kvar-medan-matte-kravlar-upp-på-snorhal-sten-och-vidare-upp-på-häst. Misty tyckte ett steg åt sidan precis i slutfasen var helt rätt så vi tragglade en stund. 
 
Precis då jag fått henne att gå med på att stå stilla kom det en såndärn hästätande barnvagn uppe på vägen. Så det var bara att börja om med markövningar för att lugna nerverna, och sen traggla vidare med parkeringen. Till slut satt jag till häst igen, men då tyckte jag det räckte för dagen så vi skrittade hemåt, fortfarande inte helt överens om tempot men utan missöden.
 
Men Mistys tuffa dag var inte slut där, för sen kom hovis och fixade till fötterna på henne. Hon var inte helt med på noterna, testade han balans lite i början och stod sen och såg ut som en åsna. På slutet grinade hon illa också. Men skorna kom på i alla fall, nu får jag nog sluta kalla henne ponny då hon blev flera centimeter högre med sulor och brodd... Bak får hon testa gå oskodd fortfarande, vi får väl se när det tänker bli isgata så får jag väl panikringa i värsta fall. Men jag hoppas det dröjer till våren.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0