Onsdag; barbackaridning

Det fick bli en barbackatur runt sjön. Vi skötte oss bra, Misty knallade på snällt och jag satt kvar vid två skutt över diket samt ett nästanskutt vid fågelburen trots hala träningsbyxor.
 
Det kommer bli jätteskönt att kunna rida barbacka i kylan i vinter. Det brukar bli mycket skrittande på vintern då underlaget inte alltid är optimalt, det kan bli rätt kallt faktiskt. Med Lady kom jag ju aldrig riktigt till att rida barbacka rutinmässigt efter att jag åkte av med buller och bång, men jag hade inte riktigt behovet heller. På Misty känns det som om jag sitter säkrare, och att vi behöver det för att jobba vidare med vårt samarbete. Dessutom jobbar vi just nu med samma övningar i olika tappning, varav barbacka är en.
 
Sen ska jag faktiskt säga att det känns som om Misty tycker det är roligt att komma ut, och att hon vill ta hand om sin ryttare så länge hon inte tycker att man bråkar med henne. Nu börjar jag tycka att jag vet när hon kommer tycka att man bråkar med henne också, och det är möjligt att hon har helt rätt i att jag är lite störig ibland när jag vill att hon ska gå runt runt istället för hemåt eller andra dumheter.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Barbackaritt är super då det är kallt ute! Och Misty får ju sånt fluff så man nästan kan bädda in benen i det :P Vad roligt att ni börjat förstå varann och samarbeta! Och du är ju envis nog att övertyga Misty om att du har rätt (ja, inte alltid på första försöket kanske men ;) )
Johannas Crusan är en typisk sån som är supersnäll så länge man inte kräver nåt av henne, men vill man att hon ska jobba så får man vackert jobba själv också :)

Dora tycker snarare det är roligt att bråka, oavsett om det är ute eller inne.. Nej nu är jag avig, men då det går från att gå superbra framåt till att man backar tillbaka till början igen så blir man lite trött. Misty har iaf inte riktigt samma ponnyenvishet, med henne upplevde jag mer att hon faktiskt på riktigt var rädd eller inte förstod och därav studsade och krånglade. Dora bara krånglar för att hon kan. Typ. Kanske en tjock liten fellponny hade varit lindrigare ändå (men eventuellt lite tråkigare och mer förutsägbart; nåt negativt måste jag intala mig själv att finns med den sortens ponny också ^^)

Svar: Ja flätar man fast sig lär man sitta stadigt i alla fall ;) Vi har nog båda våra åsneöron... Vi får väl se vem som vinner.Det är ju bra med såna på det viset att man lär sig mycket. Men ibland vore det ju skönt att bara få allt serverat också!

Jag säger ju att skenet bedrar med små söta ponnyer! Envisa som åsnor hela bunten... Men du har rätt, man har ju aldrig tråkigt med de där som inte gör som man säger ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-11-21 @ 13:52:02
Postat av: Heidi

Jag ska visa Dora en bild på en åsna och fråga om det verkligen är nåt hon vill eftersträva. Det kanske sätter den där pimpinetta damen på plats ^^

Svar: Haha, hon kanske tycker de är jättesöta! Visa henne inte den där Budweiserreklamen...
ryttarenjenny.blogg.se

2013-11-22 @ 07:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0