Måndag; dressyrponny

Idag hade det hunnit bli mörkt innan vi kom ut, vi skulle jobba lite med långa tyglar igen tänkte jag. Misty var skeptisk och jag fick gå bredvid henne och lysa med pannlampan åt henne på väg ner till fältet. Väl där gick det bättre, hon fokuserade förvånansvärt bra. Höll oss till enkla övningar i skritt, raka spår, stora volter, halt och rygga. I mörkret såg jag ju bara en stor skugga framför mig, så jag kunde föreställa mig att hon gick i en perfekt samlad form, redo att när som helst sätta sig i en piaff eller sväva i väg i ökad trav. Benreflexerna fick vara de obligatoriska  vita lindorna. Måste nog jobba i mörker lite oftare tror jag, det var väldigt inspirerande...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0