Staket

Misty fick en vilodag igår, jag har tagit nästan alla stallpass den här veckan då Linda varit sjuk så det var rätt skönt med en hästfri dag.
 
Idag blev det en kort stund longering. Löst var Misty väldigt ofokuserad, tittade på allt annat och hade inte riktigt tid att lyssna. Kopplade upp henne och bad henne gå på en lite mindre volt, så jag kunde nudda henne med pisken om hon inte höll spåret. Gjorde några övergångar i vardera varvet, hon tyckte nog det var jobbigt med den lilla volten och att hon inte fick chansen att gena. Ett par pip blev det, men annars jobbade hon på riktigt bra.
 
Hon fick gå och beta och titta på traktorn samt fyrhjulingen som hon försökte spana efter när jag ville longera. Men nu verkade hon mest upprörd över att de störde hennes lunch.
 
Vi hade egentligen tänkt fixa staket i sommarhagen idag, men så blev det inte nu då. Men Misty och jag gick ett varv och började med en del småsaker. Hittade inga plaststolp och tyckte det därmed trästolp verkade väl tungt att göra själv, så det blev inga större förbättringar. Misty tyckte det var läskigt när jag drog i trådarna först, sen vande hon sig. Hon lyckades även trassla med grimskaftet utan att bli upprörd.
 
Hästarna fick gå in och äta medan jag öppnade upp en bit till av kullen. Det var intressant att se Stato när jag släppte ut dem igen, han scannade genast av staketet och såg att det flyttats. Det gick lugnt till nu, när Linda öppnade upp första biten hade de travat runt och stilat en bra stund.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har hängt måttkäppen på en av stolparna i stallet. Lycka till med mätningen.

Svar: Kanon, tackar!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-19 @ 23:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0