Sol i sinnet

Idag var Misty på bra humör. Jag fick strila vatten på hennes framben direkt, utan föregående Tarzanmanövrar. Fortsätter det i den här takten kan det bli ett midsommarbad! Som belöning fick hon gå och beta sin stund innan vidare aktiviteter.
 
Vi red i väg över fälten, och Misty skrittade på, lite överilat men ändå skritt och inte trippande. Över diken och förbi läskiga stenar till Björkhaga. Lady glodde på oss men vi var inte värda besväret att titta närmare på. Red upp på gårdsplan och satt av, insåg att verandan såg svår ut så jag knackade på fönstret istället. Ladys ägare har ju sagt att jag måste hälsa på oftare...
 
Misty stod ut bra länge medan vi pratade, men efter att jag suttit upp började hon visa sina mindre civiliserade sidor och gjorde piruetter. Provade rida hemåt men hon var ganska uppjagad, så jag promenerade en bit med henne. Hon ville inte riktigt stå stilla för uppsittning, men sen gick hon lugnare tills vi kom ut på fältet igen.
 
På fältet fick vi bråttom igen, men hon var fortfarande talbar så jag provade lite olika. Fick inte riktigt till nån skritt även om hon visade att hon kan takta väldigt långsamt. Traven blev den berömda tralopp-gångarten, och halterna åtföljdes av en och annan steppdans. Men hon kändes ändå ganska sansad idag. När jag tyckte att jag testat tillräckligt hoppade jag av och gick resten av hemvägen.
 
Sista aktiviteten för dagen var att trycka in bett och godis i munnen på henne för att se vad hon skulle säga. En massa smask blev det, sen plockade jag ur bettet igen. Hon verkade inte helt traumatiserad i alla fall, men det får vi väl se nästa gång jag provar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0