På bättringsvägen

Började dagen med att plocka in Misty och ta av bandaget för att titta. Svullnaden har gått ner, det är lite precis vid såret. Hon går helt normalt så länge hon inte sparkar sig själv på såret (hon skrämde mig rejält senare under dagen). Själva såret såg okej ut igår när det luftat, men det blir lite geggigt när det är inlindat.
 
Misty fick gå ut på volten för att stå där och lufta benet igen. Hon var lugnare idag och jag fick gå in och ut i stallet under tiden, så jag hämtade hö och vatten åt henne och fixade en del småplock i stallet innan jag hämtade putsgrejer och satte mig ute och höll henne sällskap.
 
 
Hon är mestadels oberörd av såret, utom när hon slickar på det (halskrage kanske?), och så hoppade hon nästan på tre ben ett ögonblick efter att hon råkade slå precis på såret. Fick putsat hennes träns (hon har ju två kompletta träns och ett sidepull hängande, inte som att vi använder alla...). Sadeln tog jag i söndags.
 
Misty fick stå ute tills Linda kom och tog in Timra i stallet, då blev Misty nervös så jag tog in henne med. Överlistade sen Mistys separationsångest med att gå med ett varv på stallplan när de skulle rida i väg, och sen ta in Misty i stallet igen. Lade ett nytt bandage, det gick bättre den här gången. Dels börjar jag få in tekniken, dels verkade hon inte fullt så angelägen om att träffa mig fast hon viftade en del på benet. Imorgon kanske hon kan gå med bara sårspray på om det fortsätter så här. 
 
Precis när jag släppt ut Misty kom det ett par raggsockor på vägen och det blev full fräs i hagen. Är mycket glad att de inte kom förbi medan jag höll på med Mistys ben!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0