Hej och hå

Passet på ridbanan gick ganska bra faktiskt. Hon var hyfsat lugn, inte så mycket taktande alls. Då och då gjorde hon nån liten manöver eller påstod att hon inte kunde svänga eller stanna eller vad det var, men överlag skötte hon sig bra. Hon hade lite svårt att koncentrera sig när det stod ett par drakflygare nere vid vägen, men hon gick i alla fall att kommunicera med.
 
Försökte göra mycket halter, även en del ryggningar och så gick vi runt hindren och det som stod på banan, som volter och serpentinbågar. Hon svängde mestadels lydigt, och jag fick till ett par steg skänkelvikning på väg ut från volt som jag är väldigt nöjd med.
 
Hemvägen var det värre med. Det var väl delvis mitt fel, vi gick ner över diket vilket kanske var en dålig idé då hon blev så taggad. Fick t.o.m ett bocksprång precis efter. Vi sicksackade oss hemåt med variation på halter, volter och nåt serpentinliknande. Provde sidförande vilket först gav en explosion men sen gick hon ett par fina skänkelvikningar innan hon kom på att hon var på hemväg igen.
 
Satt av och gick ett par gånger emellan så vi skulle få pusta, men det hade liten effekt. Ett tag glömde hon bort allt vad skänkel och smackningar betyder, men sen kom det plötsligt tillbaka på nåt mystiskt sätt. Men sista gången jag satt upp var hon åtminstone något lugnare. Och hon stod stilla varje gång jag satt upp också, oavsett om det var från marken eller via nåt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Det går ju inte att kommentera alla inlägg.. Inte via mobil iaf.
Snygga ligg/rullbilder :P Och drakflygare..? Är nästan förvånad över att hästen alls var kvar på banan, är du säker på att vi pratar om samma häst nu? :)

Svar: Jag vet, Karin har också klagat på det... Vet dock inte vad som är fel..
Japp, gillar speciellt den där hon ser alldeles död ut, på ett hysteriskt sätt. Väldigt Misty.

Man vet ju aldrig, kanske nån bytt ut henne när jag inte tittade... Fast hon var ju sig lik i övrigt faktiskt. :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-19 @ 19:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0