Gårdagens Misty

Skyndade ut till stallet igår för jag hade fått höra att Timra varit på rymmen igen. Hittills har de andra hästarna stannat kvar i hagen då de har betydligt mer respekt för stängslet, även när trådarna slakar, men man vet ju aldrig så jag vill helst ha det fixat så fort som möjligt. Bankade ner stolpe så trådarna spändes, men lyckades inte hitta var elen inte kom fram så det fick vänta till Linda kom. Nu hoppas jag dock vi fått bukt med det så Timra hålls inne.
 
Jag longerade Misty, hon var lite uppvarvad först och ville inte riktigt skritta på kommando löst utan travade runt. Hon lyssnade bra på de övriga kommandona ändå. När jag kopplade upp henne funkade även skritten. Jobbade inte så länge då jag tänkte att hon nog var en aning trött. Avslutade med lite Följa John.
 
Dagens miljöträning bestod av att jag ställde en hink mellan hennes framben, helt enkelt för att det tydligen var jätteläskigt och hinkar inte ska stå där enligt Misty. Sprayade även flugspray på henne, hon stod stilla men spände hela kroppen. Och slutligen fick hon stå inne själv i boxen en stund medan jag redde ut huruvida de andra hästarna skulle komma in och få mat just då. Såklart fick hon även retas med de andra hästarna genom att äta gräs medan de tittade på.
 
 
Misty har fått en ljusblå grimma och två matchande grimskaft, såhär entusiastisk blev hon över det...

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hon är väl ledsen över färgen! Den är ju inte rosa ^^
Hon hatar sprayflaskor. Så du ska vara nöjd om hon inte bollade upp i luften :P

Svar: Äsch, hon får ju skylla sig själv i såna fall, hon hade ju sönder den rosa :PJa hon såg ganska purken ut, så jag nöjde mig med tre sprut för att inte utmana ödet...
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-11 @ 13:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0