Följa John

Longerade idag, började löst som jag gjort på sistone. Misty var mycket lydig och gjorde precis som jag sa. Ett par gånger pep hon till, men det var väldigt halvhjärtat.
 
Kopplade på linan och testade, och hon var lika duktig då. Jobbade med övergångar och halter. Lyckades hålla henne ute på spåret nästan helt, annars händer det att hon kommer in till mig i mitten eller i alla fall genar, men nu lyssnade hon på det med. Fick henne även att backa ute på spåret.
 
Avslutade med mer löst, lade ut en bräda som bom för henne att trava över, fick även ett par galoppsprång på kommando. Dock hade hon inte riktigt energin för galopp idag. Sen lekte vi Följa John, jag gick runt och stannade, vände och hon följde efter.
 
Vi tränade också mer med vattenslangen, hon var aningen lugnare nu men det finns mycket kvar att jobba med där. 
 
Överlag kan man väl säga att vilan verkar ha gjort henne gott i de här övningarna. 
 
 
Såklart fick hon äta gräs också, så mycket hon nu hittade. Hon hade varit på såret och slickat, men det ser fräscht ut så jag är inte orolig.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Inte för att vara sån men det där var ingen smickrande bildvinkel ;)

Svar: Tycker du inte?! :D Hon ser ut som ett kottdjur med krokiga ben, men det får hon leva med när hon är för upptagen med gräsjagande för att posera ordentligt...
ryttarenjenny.blogg.se

2013-05-05 @ 18:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0