Söndagstur

Det blev många små övningar för Misty idag. Vi började med att rida från stallet själva, utan föregående styrövningar och åt ett håll vi inte brukar. Modet svek henne när vi behövde korsa isen på stallplan, men med lite uppmuntran kom vi i väg. Nästa utmaning var att lyssna på var jag bad henne gå, och inte kajka i väg ut i mitten av vägen där det var halt. Även detta överlevde vi.
 
Sen gick vi ut på fältet mot sjön, det var aningen tungt i snön men gick bra och vi höll god fart. Passade på att göra några stopp och start, och nu lyssnade hon på enbart skänkel faktiskt. Hon blev rädd för en grästuva, men lät sig styras i sicksack runt den. 
 
Vi gick ner mot landsvägen och så fick hon stå stilla medan jag satt av, följa med mig över snövallen och stå stilla medan jag satt upp igen. Jag fick vara på henne om att stå stilla, men sen gick det bra. Följde vägen hem, passade på att få ett par travsteg där det var bra fäste.
 
Avslutade med att sitta av igen, det gick bättre att stå stilla nu, och leda henne sista biten hem. Då fick hon öva på att ge mig utrymme och gå på anvisad plats eftersom det var isigt och endast fäste precis i kanten av vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0