Många moment

Linda och Stato var på väg ut när jag kom till stallet, så jag väntade tills de gått innan jag tog in Misty för att hon inte skulle stressa när de gick. Borstade av henne, hon fäller rejält nu.
 
Det blev longering idag. Började med start och stopp i vardera varvet, vilket gick riktigt bra. Sen lät jag henne skritta i lugn och ro ett par hela varv åt det lätta hållet, innan vi bytte. Då var hon på väg att dra i väg i en rivstart igen, som förra gången, men hon kom väl i håg att det var lite jobbigt sist att springa runt runt, så hon ändrade sig och skrittade på, dock något stressat. Sen gjorde vi några travfattningar i vardera varv, hon var pipig men studsade ingenting, och var ungefär lika i båda varven. Så aningen sämre än sist i lätta varvet och aningen bättre i svåra. 
 
Avslutade med att hon fick skritta lugnt ett par varv åt vardera håll. Sen knäppte jag lös henne och testade löslongera några varv. Mest som en kul grej, och så får jag bättre träning i mitt kroppspråk. Men hon skötte sig bra, hon ville stanna till vid grinden och hörnen men flyttade sig när jag drev, och det blev inte alls så flängigt och studsigt som man skulle kunna trott.
 
 
 
När jag kände att vi var klara med det fick hon gå in i boxen en kort stund, det gick bra så länge hon hade mat, men sen blev hon lite stressad. Linda och Stato kom tillbaka så jag väntade på att hon skulle lugna ner sig innan jag tog ut henne. Hon var lite för uppe i varv för stretch så jag nöjde mig med att jobba lite med att hon skulle fokusera på mig istället. 
 
När vi var nästan klara inne i stallet fick hon plötsligt för sig att hon skulle ut, så hon rymde ut till grinden, och när jag skulle ta henne klättrade hon upp på gödselstacken... Hon insåg att hon inte kom nån vart så jag fick ta henne sen, men jag tror hon fick en stöt av staketet innan dess. Tog in henne så hon fick stå och tänka över sina synder en stund innan vi släppte ut henne och Stato. 
 
Det som gick bäst idag var nog att hon lugnade ner sig fint mellan de olika momenten. Det sämsta var väl att jag inte hade full koll på henne så hon hann smita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0