Hopp och lek

Det var full rulle i hagen imorse. Stato sniffade envetet på Misty som sa ifrån ordentligt, varpå han studsade en runda innan han försökte på nytt. Timra fick också stå ut med honom av och till. Jag tror vår lilla ligist skulle behöva lite sysselsättning.
 
Longerade en stund, gjorde travövergångar viket gick jättebra i det lätta varvet. I det svåra lyssnade hon bra, men ville sladda runt i traven. Jag kollade av kommandot ett par gånger bara, sen tog jag in henne på en mindre volt för att kunna jobba med ställning och böjning. Hon blev lite frustrerad av att pisken kom så nära då, men efter ett tag vande hon sig. Får jobba mer med det, har mest haft kort spö då jag jobbat på liten volt tidigare och bytt till pisken när volten varit större, så hon behöver vänja sig.
 
Släppte henne lös en stund på slutet, och testade vidare. Nyttan med löslongeringen i dagsläget är mest att jag får jobba med kroppspråket, för Misty blir det mest att få ut lite överskottsenergi. Efter ett par varv kunde hon traska på i lugn och ro i alla fall.
 
Avslutade med att lägga ut däcken på en rad och be henne gå över, vilket hon såklart var skeptisk till först. Men med lite övertalning gick det också. Ska försöka komma ihåg att jobba mer med såna grejer framöver.
 
Där ser man ett av våra däck, vi har även en blå tunna, jag har en presenning och det finns några europallar som jag hoppas är hela, så vi ska nog kunna hitta på några roliga övningar med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0