Prassel

Jag hade tänkt rida, men efter en titt på den lerpansarförsedda hästen tänkte jag om. Letade reda på min presenning och tog med den ut på volten. Värmde upp med att gå ett par gånger över däcken, sen lade jag ut presenningen hopvikt och så klev vi över den också. Det gjorde Misty utan vidare, fast hon fnös åt den innan.
 
Vecklade ut den lite mer så att hon skulle bli tvungen att kliva på den, och även det gick jättebra. Vi kunde ha den helt utvecklad och promenera över den, stanna på den och backa tillbaka, så länge den inte skrynklade sig runt fötterna på henne var hon helt lugn. 
 
Provade dra presenningen längs marken bredvid henne, det gick också hyfsat så länge den inte blåste upp, då sparkade hon till den... Annars gick hon mest och blängde på dne men utan att göra nåt.
 
När jag tog upp den och skulle peta på henne med den blev hon först förskräckt och sprang undan, på en väldigt liten cirkel eftersom jag höll i henne. Hon insåg nog att hon såg fånig ut, för hon slutade snart och sen fick jag peta på henne med den och lägga den på ryggen på henne. Det mesta verkar gå bra så länge den inte fladdrar omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0