Praktisk dressyr

Red ner till ridbanan i skritt och trav, med skutt över dike. Väl där lyckades vi öppna grinden uppsuttet, fick göra några volter för att positionera oss rätt och hon hoppade till när grinden dunkade mot stolpen, men det gick ändå riktigt bra.
 
Började i skritt med omväxlande volter och halter. Misty var lugn och jobbade på. Fortsatte med att rida halva varvet i trav, från början av ena långsidan till början av nästa med en stor volt på kortsidan. Andra halvan skrittade vi med volt och halt på lämpligt ställe. Förutom att vi tappade travtakten i spökhörnan gick det bra, kunde få till ett lagom tempo och fick till styrningen också.
 
Gjorde även ett par skänkelvikningar ut mot staketet och ett försök till framdelsvändning åt varje håll. Här blev hon lite upprörd och stampade på stället, men fick även några fina resultat. 
 
Att sitta upp utanför ridbanan gick inte riktigt lika bra, det hände grejer runt omkring och flygfäna hade hittat oss, så Misty ville inte alls stå där jag ville. Fick hjälp att hålla i henne av den nya hyresgästen i det stallet som tydligen också är ålänning.
 
När jag väl lyckats kravla mig upp igen begav vi oss hemåt. Misty var lugnare än vanligt, så vi travade en bit och skrittade resten.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hon är lite rolig med sitt stampande ^^ Men det gick ju överlag bra då! Lustigt att stöta på fler ålänningar så där mitt ute i periferin, överallt är dom ju :P

Svar: Ja det finns ju sämre saker hon kunde ta sig för :P Hon var ovanligt duktig faktiskt, det var det där med att flytta sig för skänkeln som gjorde henne frustrerad bara.
Mm, de sprider sig som pesten :P Hann inte med att fråga ut henne den här gången, jag får väl göra det vid tillfälle.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-06-26 @ 13:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0