Annat roligt

Har använt flugsprayen fler gånger på MIsty. Nu har hon börjat trampa runt och se vild ut på ögonen när jag tar fram flaskan, så det var väl lite nybörjartur att hon stod still i början. Men det är ändå helt möjligt att spraya henne utan att hon river stallet eller skadar nån, så det är bara att köra på. Flugsäsongen är på väg så hon kommer få gott om träning i det.
 
Vattenslangen har fått en lång paus, men igår var det dags igen. Först snurrade hon runt ett par varv, men sen kunde jag faktiskt spola på kroppen medan hon stod stilla, så hon börjar nog förstå detta så småningom. (Bild från efter spolning, könns fortfarande aningen vågat att vifta med kameran under tiden.)
 
 
Dessutom har vi gått upp med framhovarna på rampen till transporten. Misty verkade bara nyfiken på lådorna som stod inuti, tyvärr gjorde dessa samt att transporten stod själv att jag inte provade gå längre upp. 
 
Hästarna har nu även fått gå över i sommarhagen. Släppet var väldigt odramatiskt, Linda ledde in och släppte Stato, jag tog in Misty och Timra tillsammans, Blossom fick gå in själv. Alla ställde sig och åt det första de gjorde, och det blev inget mer spring vad vi såg under eftermiddagen heller. Inte mer än att Misty och Timra gjorde en rusning när vi gick ner för att kolla till dem, tror bestämt de var oroliga att bli infångade och bortsläpade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0