Slapparhelg

Igår fick Misty vila helt och hållet, jag var i alla fall helt utslagen av värmen så det fick bli så. Idag blev det ompyssling igen. Började dock lite taskigt med att ta fram vattenslangen och spola på henne för att se att hon fortfarande kommer ihåg den träningen. Först gick hon runt några varv, sen stod hon stilla även om hon stampade några gånger, men hon verkade inte stressad överhuvudtaget. Möjligen en aning butter.
 
 
Sen gick vi vår promenad, det blev runt sjön inklusive biten genom skogen. Det tog ungefär 20 minuter nu då vi traskade på långsamt men målmedvetet. Inga incidenter alls. Fortsatte med stretching och massage, skippade linimentet idag då hon skulle ut i solen efteråt. Vill inte riskera några konstiga hudreaktioner eller att det bränns.
 
Misty verkade nöjd med dagens aktivitet (eller brist på det) när jag säppte ut henne igen. Vi hade strömavbrott upptäckte jag sen, så jag kunde inte fylla vatten. Men förhoppningsvis får de ordning på det så Linda kan fylla när hon är ute.
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Har du målat vattengraffiti på henne?

Svar: Japp! Nåt måste man ju roa sig med :D
ryttarenjenny.blogg.se

2013-07-28 @ 22:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0