Skutt skutt

Igår kväll blev det ett pass på banan. Med oss hade vi Camilla på Stato (premiär!) och Linda på Timra. Misty och jag stängde grinden uppsuttet som första övning. Plockade fram travbommar och red sen fram med volter i skritt och trav innan vi gav oss på att prova trava över bommarna.
 
Pausade med skrittarbete, alla skänkelvikningar gick bra och vi gjorde även kvartsframdelsvändningar som nog går att finjustera en del.
 
Efter det blev det lite mer bommar, med ett litet hinder också. Jag fick jobba för att hålla ett bra tempo, Misty ville gärna rusa i väg och då blev det svårt att komma rätt. Ett par gånger flög bommarna skapligt, men på slutet kände jag hur hon började tänka på hur hon skulle sätta fötterna och då gick det riktigt bra.
 
Avslutade med skritt och sen öppnade och stängde vi grinden till ridbanan. Hann knappt titta på hur de andra red då jag antingen var upptagen med Misty eller höll på och plockade bommar. Men Stato var i alla fall snäll, inget grusätande för Camilla!
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Härligt, fint att hon fattade så snabbt hur hon skulle göra :)

Svar: Ja hon är ju faktiskt rätt smart när hon sätter den sedan till... Nej men, vingar ju normalt bra koll på sina fötter också så det här kommer nog gå bra.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-07-12 @ 16:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0