Hovslagare...

Idag var planen att åka ut och ta in hästarna lagom innan hovis skulle komma vid nio, och med min vanliga marginal hinna borsta av Misty och kolla i genom dem. Efter hovis en liten skrittur och så avmaskning, klart.
 
Istället tog jag in hästarna, kollade i genom och borstade, redde ut Mistys man och svans, försökte få tag på hovis. Avmaskade i tur och ordning, Misty först, sen Timra och sist Stato. Det gick faktiskt bra bara jag fick till ett bra grepp. Tur man är van vid bångstyriga katter!
 
Fick tag på hovis som hade glömt bort oss, hur nu det är möjligt, men lovade komma så snart han kunde. Gick ut och longerade Misty. Bortsett från samma hörn igår där hon var tvungen att visa upp sig ett par gånger så var hon väldigt lugn och trevlig. Lät henne rulla på, skritt sen trav och sen varvbyte. Ibland blir hon nästan lite nervös när jag låter henne gå på utan att det händer saker hela tiden, så idag fick hon öva på det.
 
Hann gå runt och fixa lite småplock till innan hovis slutligen kom. Misty stod mestadels snällt, ett par gånger provade hon gunga på honom men ställde sig ordentligt när jag sa till henne. Hon stod även och gjorde fula miner bakom ryggen på honom på slutet, hon tyckte väl hon haft nog med tålamod. Det fick bli halvskoning den här gången också, då det verkar funka för stunden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0