Fredag; ompyssling

Planen nu är att Misty får gå promenader vid hand, samt att jag försöker stretcha och massera henne, ett par dagar till att börja med så får vi se hur hon ser ut sen.
 
Igår gick vi runt sjön, tänkte gå en bit i skogen också men tyckte det började bli aningen mörkt för mig att se var jag sätter fötterna. Misty fick en åthutning i början när hon försökte kliva mig på hälarna, sen följde hon mig bra på lagom avstånd resten av vändan.
 
Stretchen gick bra, Misty har blivit väldigt duktig med frambenen faktiskt, man får ta upp dem åt alla håll och hon försöker inte rycka åt sig dem. Hon verkar heller inte tycka att det gör ont nu som tur är. Bakbenen vill hon inte riktigt slappna av i på samma sätt. Med godis gör vi förutom tidigare omtjatade varianter nu även att hon ska lyfta bakbenet och ta godiset, vilket så småningom ska bli till att hon sträcker sig in under. 
 
Masserade en stund på hennes bogar, vilket hon verkade tycka var ganska mysigt. Kom på att jag kunde testa ha på liniment också, vilket hon inte tyckte var fullt så trevligt, förmodligen pga den starka lukten och eventuellt även för att det kom ur en sprayflaska.
 
Lady visar stretchning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0