Sol sol du är så cool!

Stackars Lady har det inte lätt nu när vi båda är alldeles statiska, hon vågar knappt låta mig ta i henne eftersom hon fått så många stötar. Vet inte alls vad jag ska göra åt det mer än att låta bli att röra henne! Så det blir inte mycket borstande och gos.
 
Det blev inte av att rida med Linda idag, istället red jag ett kort dressyrpass igen. Det var uppkört längs med hagen, upp till åkern, så jag fick en raksträcka där och sen fanns det utrymme för en volt, kanske 10-15 meter. Så vi jobbade på med det vanliga, skänkelvikning, öppna, framdelsvändning, övergångar, volter och åttvolter.
 
Det kändes bra, Lady var dock superpigg. Hon höll på och kastade med huvudet eftersom hon fick istappar i mustaschen, och jag bara väntade på att detta skulle utvecklas till riktiga bocksprång. Men hon höll sig. Helt lätt var det inte heller att hålla reda på tyglarna med dubbla handskar... Så med tanke på allt detta var vi väldigt duktiga.
 
Det var verkligen superfint väder med klar sol, men kallt, så det blev bara en kort stund. Ville inte förstöra det fina humöret med att bli kall!
 

Kommentarer
Postat av: Karin Hagberg

Tips:
Fukta borsten med litet, litet vatten, så slipper ni stötarna!

Svar: Tack, det ska jag prova nästa gång!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-20 @ 22:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0