Härliga vinter!

Idag blev det en riktig uteritt, rena långritten jämfört med senaste veckornas turer. Nästan som jag brukade rida förra vintern, fast med Linda istället för Camilla... Jag var tidig och Linda sen, så jag började med lite dressyr på vägen för att hålla oss varma. Sen stod Lady och jag i och för sig och hängde i stalldörren medan Linda fixade Stato också. Vi red en lite kortare tur men med hyfsat med snö så hästarna fick lyfta på fötterna. Lady tycker att Stato är opålitlig och var på dåligt humör, så hon gick och blängde på honom.
 
Sen bytte Linda till Timra medan vi väntade och så red vi mot vårat stall. Lady var fortfarande på dåligt humör och hotade Timra ett par gånger, vet inte riktigt vad det var med henne idag... Men det var ett tag sen vi red tillsammans med nån och hon har aldrig riktigt gillat Timra så det kanske är så enkelt.
 
Testade Karins tips om att fukta borstarna idag och det gick faktiskt riktigt bra att borsta utan stötar. Men jag får fortfarande passa mig när jag tar av täcket eller klappar henne. Har analyserat lite vad jag gjorde vid insläppet i boxen sist också, och kom fram till att det här med stötarna har sin del i det, och även att jag ofta skickar in henne istället för att gå med henne när hon är lös. Idag gick det i alla fall bra, då vi tog ett steg i taget från början.
 
Avslutade dagen med att döda en torvbal. De tenderar att vara lite halvfrusna så man får vara lite övertygande när man ska ha ut dem i boxen. 1-0 till halm.

Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

Ja byt ut mig bara gör det =P...

Svar: Japp, jobbar på det :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-24 @ 14:44:48
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0