Favorit i repris

Gjorde en favorit i repris och red lite dressyr på lilla grusvägen idag med. Det blåste, och det märktes. Lady höll på att krypa ur skinnet. Sist jag red lade hon sig i handen och ångvältade framåt. Idag fladdrade hon omkring, hal som en ål och superkänslig för allt jag gjorde. Så det var bara att ta ett djupt andetag och rama in. Djupt andetag, rama in. Och fortsätta så. Det gick hyfsat, red ett kort och målmedvetet pass. Idag var hon i alla fall inte rädd för traktorn som stod parkerad, men jag råkade putta ner henne i diket när vi skulle göra en skänkelvikning och det var hon mindre glad över förståeligt nog. Batterierna i min pannlampa tog slut, så jag såg inte riktigt var vägen gick...
 
Bonusbild på Misty som undersöker transporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0