Annonser

Jag gillar att fönstershoppa hästar, så jag brukar kolla på annonssidor då och då. Nåt jag reagerat på är hur dåliga bilder många lägger ut. Det är leriga hagbilder, halva hästar och knepiga vinklar. Är det verkligen så svårt att ta av täcket(!), borsta av hästen och ställa den på ett hjälpligt plant underlag? Vilken häst som helst kan se ut som en kamel på en dålig bild...
 
 
 
 
 
Nu är det här mina bilder eftersom jag inte vill hänga ut annonsörerna (eller jo det vill jag egentligen, men lite hyfs har jag!), men det är faktiskt vanligare med bilder av den här typen än såna där man faktiskt kan se nåt vettigt av hästen... Avslutar med en bild på en uppställd häst som jämförelse.
 
 
Annonstexterna tänker jag inte ens börja klaga på idag... ;)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha :P Men det borde ju vara i säljarens intresse att ha en tilltalande bild också tycker man.

Svar: Ja man skulle ju kunna tro det...
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-20 @ 18:28:29
Postat av: Camilla

Ja det där är lustigt!!! Vill man sälja så lägger man väl ut en bra bild?!?!

Svar: Precis :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-21 @ 16:15:29
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

När jag kollar annonser så vill jag gärna se en huvudbild också. Jag är inte bara intresserad av kroppen och hur hästen är byggd, utan hur ansiktet som jag ska möta varje dag (om det blir köp) ser ut också. Ju fler bilder på hästen desto bättre, tycker jag.

Sen kan det ju vara så att annonsören inte har möjlighet att ta nya kort, så det är därför de lägger ut dåliga kort på hästen. Eller så har de inget öga för hur ett bra foto ska se ut?

Men självklart är det väl så att det är lättare att nå flera eventuella köpare om det är bra och rättvisa kort på hästen.


Svar: Ja det optimala tycker jag är om man har ett par tre bilder på hästen, då helst en exteriör, en huvud och en som visar en sida man gillar hos hästen som kanske är lite mer individuell. Gärna film också.
Så kan det ju vara, men idag finns det ju många möjligheter att fota och få bra bilder så jag tror det oftare är att mna inte vet vad som är bra kort. Fler borde ställa sig frågan vad säljer jag? Är det en häst, en kamel eller hagkompisens täcke? Ibland är det bättre att inte lägga ut nån bild alls...

Jag drar ju saken till sin spets i inlägget, det behöver inte vara perfekta bilder. Men om man verkligen vill sälja kan man kanske fundera en gång extra på hur man presenterar sin häst.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-01-23 @ 14:24:29
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0