Söndagspromenad

Idag har Misty och jag gått på promenad. Hon var mycket skeptisk, gick och drakblåste hela första halvan. Jag bara knallade på och ignorerade henne i stort sett, släppte efter lite om hon tvekade så hon skulle få gå i sin egen takt. Då följde hon snällt med.
 
Efter att vi vänt fick hon bråttom, så då fick jag gå och bromsa lite emellanåt, och ett par gånger påminna henne om att jag vill ha mitt utrymme. Vi mötte skidåkare med hundar, vilket var lite läskigt. Men överlag gick det bra och hon lyssnade hela tiden även om hon var spänd.
 
När vi kom hem fick hon gå några volter runt mig så jag kunde jobba med att hon ska acceptera drivningen även i vänster varv. Sen avborstning ensam i stallet, hon blev lite orolig av att Linda kom och gick men annars rätt okej. Bytte ut ena bensnöret och gjorde en förlängning på det andra så nu hoppas jag de sitter bekvämt för henne.
 
Har nu två gånger haft samma konversation. Först får jag frågan vilken ras hon är, och jag säger att det är en travare. Då får jag frågan om det är en kallblodstravare. Så grov är hon väl inte? Lite lustigt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0