Soligt och mysigt

Jag hade storslagna planer för hur Misty och jag skulle jobba idag, och att hon skulle få prova grejerna från Camilla. Sen kom jag ut till hästarna som stod och solade och tänkte nej, idag vilar vi. Så jag kardade av en del päls, kliade henne ordentligt på skinkan och redde ut hennes svans. Sen stod vi vid buffén, hon ätandes och jag filosoferandes. Visste ni att det bästa sättet att äta silage på är att dyka ner mitt i balen och rycka åt sig en tuss?
 
 
Eller att när en fällande häst skakar på sig bildas ett svampmoln av lös päls? Eller att Timra snarkar när hon sover...
 
 
 
När vi var som segast dök Linda upp och tyckte att Timra behövde aktivering. Så för att få lite inspiration tittade jag på när hon löslongerade och red med bara halsring. Timras färger är verkligen snygga mot snön och blå himmel, men min kamera var inte så bra på att fånga det.
 
 
Tog faktiskt en bild på de nya grejerna också, även om det inte blev med Misty som modell.
 
 
Det är alltså ett träns, en lös nosgrimma, ett par benskydd och ett sprillans nytt schabrak. Lila, så Misty kan få vara prinsesshäst.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Är övertygad om att hon kommer gilla lila ;) Väldigt snygg färg!

Svar: Det kommer hon säkert... :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-28 @ 11:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0