Små pållarna

Åkte först och kollade till Misty & co. Tog av Misty täcket så hon skulle få lufta sig en stund. Sen blev det en vända till Lady. Vi var båda lite trötta och oengagerade idag, så det blev en kort och lugn tur. Hovslagaren har varit ute men har inte hört nåt så jag antar att Ladys hov såg bra ut. Kände inte heller nåt nu när hon hade skor på alla fyra.
 
 
Efter det var det Mistys tur. Provade ta med mig repgrimman ut i hagen istället för vanliga grimman när jag skulle ta in henne, det var hon skeptisk till. Hon vandrade runt ett varv men sen fick jag komma fram. Tog henne raka vägen ut till vår inhägnad och provade det här med longering igen. Först mer framdelsvändning än volt och sen släppa ut henne aningens längre. Först när jag släppte efter kom det några skutt, så jag halade in henne och började om. Sen gick hon fint på liten volt i båda varven. Den här gången tror jag inte det var nåt jag gjorde, utan hon blev nog bara full i bus där.
 
Vi gick in och körde lätt godisstretch vilket också gick bra, hon börjar greppa att hon ska följa handen nu så bara hon är avslappnad kommer jag kunna kräva lite mer. Lite mat och borstning på det så var dagens bestyr klara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0