Premiär med Bettan

Efter dagens äventyr med ihopsläpp där Camilla kom och tittade också, åkte Linda och jag till Camilla för en bit mat och lite godis. Så himla kul att göra lite grejer ihop i vår lilla trio igen! Hur som helst blev jag på nåt sätt meddragen på en ridtur när Linda skulle åka. Jag skulle rida Bettan, Camilla Quicken och en Mimmi var med på Herja. Dagens tema var barbacka.
 
Stackars Herja är oskodd så hon hade problem med isen och halkade omkring. Så vi fick gå upp i skogen för att försöka hitta en runda med orörd snö. Det blev lite upp och lite ner och hit och dit, vilket gick bra. Sen kom vi ut på en öppnare yta där snön var djupare och då blev Bettan lite stressad vilket inte kändes helt bra eftersom hon då inte riktigt lyssnade på mig. 
 
Camilla försökte hitta en väg åt oss men det var diken i vägen överallt så det slutade med att vi fick ta oss över ett. Camilla och Quicken hoppade glatt över men jag lät Bettan gå före och klev över själv, och även Mimmi valde ett avsuttet alternativ varpå Camilla tyckte det var en bra idé att halka och krypa runt fötterna på Quicken och Herja... Hon lyckades samla ihop sig tillräckligt för att slänga upp oss på hästarna och själv kravla sig upp på Quicken så vi kunde ta oss hem.
 
Sista biten var isig så Mimmi gick med Herja, men efter att ha blivit trampad på foten bytte hon häst med Camilla, som tog en av sina vanliga brottninsmatcher med Herja, då de för en gångs skull båda kravlade omkring på backen. Camilla verkade tycka om marken idag? Bettan och jag avslutade som vänner trots att jag blev lite irriterad tidigare.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hahaha ja vilken jävla tur det blev!!!! Funderar dock på att sätt ett träns på dig och hoppträna såg ut som du klarar dikten riktigt bra :)

Svar: Äh, jag kommer bara bocka och vara tvär förstår du väl :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-03 @ 21:10:19
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Haha...läste om den här uteritten på "en annan blogg" men den var inte lika utförlig där. Stod inget om Camillas markkänning.... ;-)

Svar: Haha, det är tur att jag rapporterar sanningen ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-04 @ 14:58:45
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Camilla

hahah det är väl det spö finns för hahhahha!!!!

Nina min markträning var en klass för sig ;) hahahha!!!

Var riktigt roligt att vår Trio var samlad igen!!!

Svar: Quicken har lärt mig hur man gör när spöt kommer fram :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-04 @ 16:11:43
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0