Och sträck, och böj...

Jag hade egentligen tänkt gå en promenad med Misty idag, men det blåste kallt så jag blev faktiskt lite lat. Tog in henne på ången, och då blev hon lite nervös och utförde en liten steppdans. Eventuellt för att jag ställde henne vänd åt andra hållet, eller om det var nåt som lät i blåsten. Men hon lugnade sig snabbt när jag bara klädde av henne och borstade utan att göra nån affär av det.
 
Gjorde lite godisböj, hon tycker det är lite svårt och vill gärna gå runt istället för att böja kroppen så det ska vi jobba mer med. Hon ska kunna ta godisen vid höftknölen, under bakbenet, sträcka halsen framåt och mellan frambenen. Finns det fler varianter får ni gärna tipsa. Jag jobbar med att hon ska följa godishanden med mulen nu, så att jag ska kunna visa henne exakt vart jag vill ha henne böjd eller sträckt. Under bakbenet använder jag på Lady, den är hon jätteduktig på.
 
 
När jag kände mig klar med Misty (inget bajs på gången idag!) fick hon gå ut, denna gången var jag beredd på Stato och motade undan honom i tid så det gick lugnt till. Sen studerade jag dem lite i hagen. Misty flyttar sig snabbt om Stato eller Blossom kommer, men det verkar som om Timra flyttar sig för Misty. 
 
Misty har, till skillnad från Blossom, hållt sitt täcke rent och fint... Fast det vore förstås skönt att veta att hon ligger ner ibland, det kan man ju inte missa att se att Blossom gjort!
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Alltså.. Är det ett likadant täcke Blossom har menar du..? :O

Svar: Japp, syns inte det? ;)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-09 @ 16:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0