Mer händig och promenad

Hade en alldeles utmärkt plan för dagen. Så jag åkte ut till stallet, skulle börja fylla vatten. Hästarna busade runt, både Stato, Timra och Misty for runt och bockade och grejade. Sen såg jag att nån varit på staketet och dragit ner en bit tråd. Som tur var ju alla kvar i hagen, och hade de gått ut där hade de bara kommit till ännu en inhägnad yta, men ändå. Så jag ändrade min plan och började med att ta in dem och ge dem kraftfoder.
 
Jag fixade tråden och gick ett varv runt hagen för att se om nåt mer var trasigt, vilket det inte var. Sen gick jag och pluggade i aggregatet som nån glömt, har en vag misstanke om att den skarvsladden kanske användes vid lysrörsbytet igår. Det var i alla fall el i tråden efter det så jag kunde vara nöjd.
 
Plockade ut Misty på en kort promenad ner till vägen. Hon var jätteduktig och lyssnade fastän det fanns mycket att titta på. Vi mötte Julia, från Camillas gamla stall, med hennes ponny och Misty fick igen höra hur söt hon är! Hon blev lite ofokuserad när de skulle vidare, men inte värre än hanterbart. Gick tillbaka och jobbade några varv hemma också, hon var inte helt fokuserad men gjorde som jag sa.
 
Tog in Misty och borstade, passade även på att toppa hennes man en aning nu när alla var inne så hon kunde stå lugnt och stilla. Det blev inte alls mycket, knappt så det syns, men får se imorgon hur jag tycker det ser ut då.
 
Satte ut hö och halm. Sen gjorde jag ett experiment, en isolerad vattenbalja. En mindre balja i en stor, och hö emellan. Hoppas nu hästarna kan låta bli att demolera den för att de vill äta upp det så jag kan se om det funkar. Annars blir det kanske till att skaffa riktig isolering, känns bara dumt att köpa en stor förpackning när man inte behöver så mycket.
 
Tycker Misty var duktig idag, hyfsat lugn hela tiden och försökte förstå vad jag menade. Jag fick gjort det jag hade tänkt även om det inte riktigt blev i den ordning jag planerat.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hon kommer ju bli mallig(are) ifall alla öser komplimanger över henne ;)
Vad roligt att det går så bra! Och hon verkar ju verkligen trivas med de andra också.

Svar: Japp, jag ser redan nu hur hon växer varje gång :PJa, visst märks det att vi har mycket kvar, men hon verkar ändå ta allting på rätt sätt. Sen har jag ju inte satt nån press på henne så, men ändå. De verkar komma väldigt bra överens faktiskt!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-07 @ 20:24:15
Postat av: Heidi

Förresten, kan du inte efterlysa isoleringssnuttar på nån anslagstavla eller så? Det borde ju vara problemavfall så kanske det är nån som blir glad av att du vill ha det.

Svar: Det skulle jag kunna göra, bra idé. Ska kolla idag om de kunnat hålla sig från att äta upp min balja, då får det nog bli att göra så.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-07 @ 20:26:45
Postat av: Camilla

HAhah Julia rider hon ;D... Ne nu var jag elak men vad kul att du träffade på henne =)....

Och vad kul att ni börjar ta er igång igen =)

Svar: :P
Måste ju börja om vi ska hinna komma nån vart till våren :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-08 @ 08:57:39
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Karin

Vill du ha isolering, kan du komma hit och hämta, fast just nu går det inte att komma fram på vår väg, eftersom vi inte orkat ploga.

Svar: Kanon, det vill jag gärna, tack! Hör av mig om det framöver då!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-09 @ 16:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0