Mannekäng

Kände mig lite seg idag, så jag tänkte ta en snabbvisit i stallet. På nåt sätt slutade det ändå på 1,5 h... Tog in och gav kraftfoder, passade på att plocka fram grejer, fylla vatten och annat pyssel. Sen fick Misty komma ut på gången och bli borstad innan jag provade grejer på henne.
 
 
Sadel och benskydd var inga problem. Tyvärr var benskydden för vida för henne, så jag får hitta ett par andra tills vi ska börja hoppa. Sadeln hade hon med sig så den har hon sett förr. Det där med att prova träns och nosgrimmor var hon dock mer skeptisk till, men när jag envisades gick hon med på det.
 
 
Michigans gamla träns, det har hon provat hos syster tidigare, men jag har inte sett hur det sitter förut. Det känns helt okej, men hon verkar ha ett ganska kort och kompakt huvud. Som ni ser har jag inget bett på, eftersom jag inte börjat försöka vänja henne vid det ännu. Det känns som en av de svårare bitarna så jag vill vänta lite tills vi känner varandra aningen bättre.
 
 
Den här nosgrimman tycker jag ser bättre ut på bild än den kändes i verkligheten, så den kanske inte var så tokig ändå. Får testa igen tror jag bestämt. Dessutom ska det ju då fortfarande in ett bett där också.
 
Efter allt på- och avklädande blev det lite godisstretch innan de fick gå ut igen. Så lite mental träning blev det för henne i alla fall.
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad duktig du är Jenny!!! =D... Jätte bra jobbat!!!

Svar: :D
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-14 @ 20:35:30
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Heidi

Luuuden hest :-D Den sista nosgrimman fick jag inte ar stämma förrän jag kom på att resten av tränset inte var med. ^^

Svar: Hon kanske egentligen är ett får? Tänkte det var onödigt att tråckla ihop den med nåt av tränsen innan jag ens vet om den passar. Michigans träns hade ju lite speciallösning för remmarna så det kan jag nog inte byta nosgrimma på.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-14 @ 22:15:45
Postat av: Heidi

Ja fårskallig är hon ju ibland. Jo jag såg att det var lite udda. Men båda verkar ju funka hyfsat iaf. Länge fram kan man ju spana efter ett annat om man så vill.

Svar: Hehe.Ja det funkar nog bra tills vidare, eventuellt att det får bli nåt nytt bettlöst om jag kan bestämma mig för vad.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-02-15 @ 09:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0