Torsdag; sol och duktig ponny

Idag fick vi lite solsken, äntligen! Passade på att långtygla, nångång ibland måste jag väl se efter vad det är vi gör också.
 
Gick stigen mot sjön för att få lite hjälp med styrningen. Fick påminna Misty en gång i början om att inte preja mig, men efter det gick det bra. Höll oss till att gå fram och tillbaka på samma sträcka, testade det vanliga med halt, ryggning, svänga och öppna. Även ett par travsteg fick det bli, jag får ju jogga med än så länge.
 
Det gick faktiskt riktigt bra, det hjälpte absolut att ha linjer att följa och att se. Svängarna var i bästa fall kreativa, men med lite trixande kom vi dit jag ville. Öppnorna är kanske inte helt korrekta, men Misty försöker snällt.
 
Mot slutet blev hon rädd och hoppade till, och efter det hade hon lite svårt att behålla fokus. Hon gjorde det hon skulle men man såg emellanåt hur tankarna fladdrade i väg så jag gjorde klart den sista övningen och avslutade med vanliga flyttövningar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0