Torsdag; sakta men säkert

Jag avbröt hästarnas tupplur när jag kom för att hämta Misty. Eller ja, hon stod ändå som vakt så hon sov inte. Men hon var tvungen att pusta och stånka högljutt och sen sträcka ordentligt på sig innan hon kunde tänka sig att följa med.
 
Vi promenerade ner till vägen som uppvärmning och gjorde sen flyttövningar, dvs skänkelvikningar och början på bakdelsvändning etc. Transporten stod på ett annat ställe nu, men inte stadigt nog för oss. Ville ändå utnyttja tillfället så hon fick sticka in huvudet genom skötardörren när jag öppnade den, och så gå upp med frambenen på rampen och kika in. Hon var på väg in så jag fick hejda henne.
 
Promerade lite till, förbi en hästätande skylt, gick runt och tittade på maskinerna på gården och så. Sen hann vi inte med så mycket mer innan regnet kom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0