Status

För några veckor sen när jag bestämde att Misty skulle vila hade hon en tydlig markering i trav och en liten markering i skritt. Vi spekulerade i att det kunde vara en sträckning eller låsning eftersom hon höll emot lite vid stretch av det benet samt att Camilla tyckte hon kändes spänd i musklerna när hon klämde.
 
Just nu syns inget i skritt och i trav en liten markering på böjt spår. Misty håller fortfarande emot en aning vid stretchning.
 
Vilan har bestått av endast avsuttna aktiviteter, i första hand med fokus på hjärngympa och inte så mycket fysisk belastning. Jag har även prövat stretcha och massera.
 
Nu börjar vi skritta lite även uppsuttet. Jag har tidigare inte velat förstärka eventuell snedbelastning med min vikt, men nu tror jag i och med att hon inte visar några besvär i skritt, att det kommer att gå bra, samt att hon nu fått en ordentlig vila för att se vad den kunde ge. Vidare ska en massör bokas in, och beroende på resultatet av detta eventuellt veterinär.
 
Att jag väljer massör före veterinär i det här läget är för att jag fortfarande tror att det är muskulärt och även för att det är smidigt. Jag har gått och funderat lite i de banorna innan, och nu kom Tessan och sa att hon tänkte boka en till Stato, så då tänker jag att Misty får hänga på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0