Onsdag; förvirring

Idag provade jag koppla på längre snören på sidepullet och göra nåt tömkörnings-/lång tygelliknande. Provade ju en gång i våras men då gick det inte så bra, Misty blev nervös av snörena som ormade sig på henne och när jag dessutom inte befann mig där jag brukar blev det lite av en kortslutning.
 
Nu gick det betydligt bättre, hon höll sig lugn om än något förvirrad, och jag försökte håll övningen på den nivån så hon skulle få vänja sig helt enkelt. Hon bör rimligtvis vara tömkörd i sin ungdom åtminstone, men som vanligt vet man inte vad hon kommer ihåg överhuvudtaget, om hon tyckt det varit traumatiskt eller om hon bara är sig själv. 
 
Vi gick i alla fall runt några varv på volten, själva invänjningen tar nog inte många gånger men sen ska ju jag lära mig hålla ordning på allt också så vi får väl se om vi kan göra nåt vettigt så småningom.
 
Passar på att visa resultaten av Timras bantning nu när hon faktiskt var naken.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Ja eftersom hon är körd och tränad så bör hon ju vara van med konceptet. Men med henne vet man ju inte riktigt vad problemet är alla gånger :)

Svar: Man skulle kunna tro det i alla fall :)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-08-22 @ 07:56:43
Postat av: Camilla

hehe alltid lika roligt att se när du trasslar in dig i saker =)

Svar: Äääh :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-08-22 @ 08:37:40
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla

hehe alltid lika roligt att se när du trasslar in dig i saker =)

2013-08-22 @ 08:37:40
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0