Ny teori

Idag var alltså massören ute i stallet. Jag missade att vara med när han höll på med Misty, eftersom han inte ville behandla Stato utan ville att en riktig kiropraktor skulle titta på honom gick tiden mycket fortare än planerat. Han hade i alla fall inte hittat några större grejer, lite stelhet i bogen som han behandlade med laser.
 
När jag kom höll han på och kände i genom Timra, jag tyckte han såg ut att jobba noggrannt och hans synpunkter lät vettiga. När han var klar frågade jag lite om Misty. Han trodde att problemet ligger i hovarna. Har redan konstaterat att hennes framhovar inte är helt lika, men han menade att det är såpass att när de växer så försöker hon dels avlasta det ben som får en något felaktig vinkel och dessutom blir det en höjdskillnad som ger henne spänningar. 
 
Så nu ska jag försöka boka in hovslagaren för att kunna diskutera vidare med honom om vad man kan göra. Det är dessutom dags för omskoning i vilket fall. Har klurat på hennes hovar förut, men mer i banorna av om det finns ett fel nånstans som gör att hon belastar olika och att de därför ser olika ut. Hönan och ägget typ. Men förhoppningvis kan hovslagaren och jag göra upp en plan för henne så att vi kan testa den här teorin, så får man annars leta vidare sen i fall det inte verkar fungera.
 
Hästarna verkade i alla fall trötta och nöjda efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0