Måndag; fräääs!

Misty verkade glad och peppad när jag hämtade henne i hagen, så en extra vilodag var nog bara bra. Bestämde mig för ett blandpass. Efter borstning och översyn gick vi och öppnade upp transporten och gick på 1,5 gång. Första gången stannade hon på rampen, men sen gick hon rätt på. Stod hyfsat snällt och jag såg till att hinna be henne backa innan hon kom på det själv. 
 
Vi promenerade en liten vända och tittade på postbilen, som visst också äter hästar. Sen gick vi in på volten och jobbade med ledövningar och att flytta sig. Öppna, skänkelvikning, framdelsvändning och dekonstruerad bakdelsvändning försökte vi oss på. Dekonstruerad bakdelsvändning är ett pyttesteg i taget så jag ska hinna med att justera oss för att få det rätt, så inte Misty snurrar i väg i nånslags spiral utåt och trasslar in oss båda två i linan. 
 
Gick in och ur transporten ett par gånger till innan jag gav mig. Hon var redan betydligt lugnare, svettades ingenting och var nyfiken och undersökte insidan när vi gick in så det var bara en gång som hon backade ut utan att jag bett henne. Efteråt fick hon vara med och stänga alla luckor också.
 
Avslutade med en kort promenad till och stretchning. Mycket nöjd med dagens övningar, bortsett från att Misty klivit på min ena lilltå samt snytit sig i mitt ansikte. Men man kan ju inte få allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0