Die devilbird!

Misty fick vila helt igår. Idag hade jag planer på att antingen träna med transporten eller presenningen i nån form. Men när jag kom till stallet hittade jag hästarna springandes i hagen, alldeles svettiga och sönderbitna av insekter. Så jag bestämde att det inte var läge med nån direkt aktivitet utan tog in allihopa en stund istället.
 
De fick stå medan jag bytte vatten, sen borstade jag och pysslade en stund med Misty. Hon hade några fula bulor på magen av insekterna. Timra och Stato fick på sig sina pyjamasar, och för första gången i år kände jag att Misty också borde haft en. Hon fick en ordentlig dusch flugspray istället. Hon tyckte det var lite obehagligt när jag sprayade över ryggen på henne också.
 
Släppte ut dem och de verkade redan mer tillfreds, och stod lugnt när jag lämnade stallet. Nya tag, och förhoppningsvis mindre insekter, imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0