Vila och mys

Misty fick vila idag, hon har ju gått lite mer än hon är van vid de senaste dagarna. Ryktade henne och redde ut hennes svans. Jag reder inte ut man och svans varje dag, jag lämnar det till jag har ordentligt med tid och tålamod. Använder fingrarna eller en kam och reder ut, inget slitande i eventuella knutar. 
 
Mycket trevligt med en häst som faktiskt uppskattar sånt också. Lady vill gärna gosa, men sånt putsande orkar hon inte riktigt med. Misty stod däremot och halvsov, riktigt mysigt bortsett från att hon är aningen tung när hon vill luta sig på en. 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hon är en spatjej ;) Snart kräver hon hovolja och grejer också ^^
Apropå att reda ut man och svans så finns det en borste som ser ut som en vanlig hårborste som jag tyckte var bra om det inte är riktigt knutar. Får man spraya hästen kan man ha i balsam också då. Fast minst slitage blir det förstås att reda ut helt för hand.

Svar: Jaja, bodylotion med glitter och rosa tofflor och sådär... ;)Jag kanske ska titta på en sån för de dagarna man inte har riktigt en timme att stå och hålla på... Det är mysigt och blir bra att det för hand, men det tar ju en stund.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-07 @ 20:17:18
Postat av: Heidi

Förresten så kikade jag tillbaka i bloggen på oktober då ni var hit och kollade på Misty (skulle kolla om det faktiskt stämmer att vi haft vinter sen slutet av oktober..), och tammetusan om inte Camilla har rätt, tror att Misty har blivit lite tjockis över vintern :D Brukar väl vara tvärtom, men å andra sidan brukar ju hon också vara tvärtom :D Nå det ska väl ge sig med motionen :)

Svar: Rent tekniskt sett så tror jag i och för sig snön försvann ett tag däremellan :P Jo vi börjar ju komma i gång lite mer nu. Jag har ju i alla fall fått motion de senaste dagarna har hon sett till :P Det gör ju heller inget om hon har lite att ta av, men får hoppas att hon inte tjockar på sig alltför sen när gräset kommer också.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-08 @ 07:32:17
Postat av: Heidi

Glitter ja! Finns ju glitterspray ;)
Googla svansborste så hittar du den, liknar som sagt en hårborste. Finns på diverse ställen.

Det räknas inte. Vintern kom då snön kom. Sådeså. Hehe hon tycker att ska hon banta så kan du gott göra det du också :P Du märker ju. Tycker inte hon tjockat till sig så lätt men kanske hon är mindre stressad och därmed tar upp mer näring? Vet inte om det funkar så på hästar men. Eller så kommer hon åt att äta mer om kompisarna är snällare med henne eller nåt.

Svar: Det finns blingade gummiband till flätorna också...
Jaja, hon bara nej men det där tänker inte jag släpa på...
Ja nåt är det ju, men inte helt lätt och veta vilket. Så länge hon inte rullar fram så...
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-08 @ 10:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0