Tjolahopp

Det var livat i hagen idag. Höll knappt på att få in Misty och Stato för mat, de ville hellre trava runt och se häftiga ut. Och alla hästarna försökte gå in i fel boxar, vilket de numera nästan aldrig gör. Till slut var de i alla fall på plats.
 
När de ätit och jag fixat hö och allting fick de gå ut igen så jag fick fundera på vad jag skulle göra med Misty och kolla mathinkarna och så. Fortfarande rätt livat i hagen...
 
Tog i alla fall in Misty och ryktade henne. Sen fick det bli longeringsövningar i sommarhagen. Vi har nästan kommit till att man kan kalla det longering igen, även om hon är osäker och helst vill stå med mig i mitten (vem som ska springa runt vet jag dock inte?). Testade lite olika storlekar på vår minivolt, den har blivit större men det blir pip och skutt om jag släpper ut henne alltför långt.
 
När jag kände att det räckte gick vi upp till volten, jag stängde för och släppte henne. Drog fram några däck så jag fick en rad inåt från staketet och en av tunnorna som infångare, på den del som tinat upp redan. Jag bad Misty gå varvet runt så att hon skulle gå över däcken. I höger varv gick det genast, i vänster tvekade hon innan hon travade över.
 
Som vanligt lite stretch och gos innan hon fick gå tillbaka ut i hagen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Inte lika skäggig och luden längre! (Misty alltså, mehe)

Svar: Skulle tro det, så som hon fäller :P (Hrmf...)
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-11 @ 21:05:10
Postat av: Camilla

Hahah det är väl du som ska springa och hon titta på fattar du inte det!?!?! Trögis!!!

Söt hon är =)

Svar: Jag får prova det nästa gång!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-12 @ 10:10:29
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla

IDAG KANSKE JAG TAR MED KAMERAN =P

Svar: Bara kanske? :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-12 @ 15:23:59
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0