Monday mayhem

Misty fick en omgång longering igår. Det är nu snöfritt uppe på volten så vi kunde vara där istället för i sommarhagen, som istället var täckt av snöslask.
 
Skritten gick riktigt bra, hon var avslappnad och fin. Traven i lätta varvet gick bra bortsett från ett par pip. I svåra varvet blev det en hel del krumbukter, delvis pga att en katt kom farande och jagade ett löv... Det märks ändå tydligt att hon är tryggare här än i sommarhagen. Hon misslyckades dock med en kamikazevändning och satte sig ner istället, hon fick ett skrubbsår på låret men jag tror inte det blev nåt värre.
 
När jag jobbat henne i lina en stund släppte jag henne lös och bad henne bara gå runt utan att stanna. Hon valde att trava istället men var i övrigt väldigt lyhörd. Avslutade med att lägga ut däcken så hon fick gå över dem vilket hon gjorde helt utan tvekan. Hon brydde sig inte alls om att jag rullade omkring tunnan så länge den inte kom för nära. Nu kommer vi i alla fall att kunna jobba vidare, även om det såklart är bra miljöträning att byta ställe så blir det inte så mycket annan träning av det.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

ne dte är bra att variera lite i bland jobb och i bland miljö träning =D.... vi var och kollade på börje banan igår=)

2013-04-17 @ 08:50:25
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla

Hon lyser ju=P..

Vi måste fota lite snygga vårbilder till bloggarna för det är fint väder ju!!!

Svar: Japp. Det kanske är ett glow-in-the-dark-täcke? Vore ju praktiskt till hösten.
Jag fotar jättesnygga bilder hela tiden, vad är det du insinuerar? :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-17 @ 16:20:33
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja det gör du Jenny, var inget illa mot dig men lite mera poträtt bilder. När man snyggat till sig själv lite... Fixat hästarna fina.. Ja du vet

Svar: Haha ja jag vet :D Bara det slutar regna nångång så!
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-18 @ 09:20:55
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0